Er wordt veel georganiseerd binnen de club, van oefenwedstrijdjes tot clinics, van materiaaluitgifte tot ondersteuning bij de eerste schreden op het scheidsrechterspad, van balkenveldtrainingen tot zaalcompetitie. Om alles soepel te laten verlopen een overzicht van bij wie je moet zijn voor:
Het vastleggen van een veld voor een oefenwedstrijd
Heb je een tegenstander gevonden voor een thuiswedstrijd (in je netwerk of via de App), reserveer dan een veld via de wedstrijdsecretaris met opgave van dag, tijd en naam tegenstander. Valt de oefenwedstrijd op een dag dat de bar ook open is, geef hem dan ook door aan de barcommissie in verband met de inkoop.
Het aanvragen van scheidsen
Scheidsrechters worden alleen voor competitiewedstrijden op het veld ingedeeld. Voor oefenwedstrijden en in het zaalseizoen moet je zelf voor een scheidsrechter zorgen. Vraag de tegenstander ook een scheidsrechter mee te nemen.
Het bespreken van een accommodatie
Organiseer je een HDS feest, doe dat dan in samenspraak met de coördinator evenementen (zie onder Organisatie) en de barcommissie. Die leggen het vast in de clubagenda, zodat de accommodatie voor dat dagdeel gereserveerd is en de inkoop geregeld wordt.
Het aanvragen van materialen
Bij begin en eind van zowel het veld- als het zaalseizoen krijg je te horen wanneer de materialen worden uitgegeven. Voor tussentijdse vragen wend je je voor keepersmateriaal tot Ewout Broekhoff, [email protected]. Voor vragen over zaalmaterialen neem je contact op met de zaalcommissaris, [email protected].
Het structureel wijzigen van trainingstijden
In de loop van het jaar kunnen trainingstijden wijzigen, bijvoorbeeld na de zaalperiode. Dit heeft meestal te maken met een wijziging in de tijden dat een trainer beschikbaar kan zijn. Wijzigingen vinden plaats in overleg, maar als de nieuwe tijd toch echt wringt kan de coach of teamouder zich wenden tot de lijncoördinator.
Ondersteuning als beginnende fluiter
Heb je net je scheidsrechterskaart gehaald maar wil je nog wat begeleiding bij je eerste fluitbeurten? Dat heb je zo voor elkaar via [email protected].
Het ruilen van bardiensten en wedstrijdtafeldiensten
Hiervoor ben je zelf verantwoordelijk, wees er dus op tijd bij. Regel het bijvoorbeeld met (de ouders van)een teamgenoot. Hoe dan ook, regel het!
Bekendheid van juiste adres-, e-mail en telefoongegevens
Ook hier geldt dat leden zelf verantwoordelijk zijn voor bekendheid bij de club van hun actuele adres-, telefoon- en e-mailgegevens. Wijzigingen in telefoonnummer of e-mailadres voer je zelf in via de App. Verander je van adres? Geef je nieuwe adres dan door aan de ledenadministratie. Adreswijzigingen kunnen alleen door de ledenadministratie worden ingevoerd.